It doesn't matter where you go in life ,
what you do or how much you have ..
it's who you have beside you ..
i'm so glad i have you ! ^^,

Friday, December 9, 2011

G@d!s aiR mAta .. ^^, no.6

Tidak dinafikan kehidupan single ni memang best .. betul tak sesiapa yang single ? hehe .. Korang nak tahu , kisah percintaan aku ni memang menyakitkan hati .. Kadang-kadang tu rasa macam bodoh sangat-sangat .. Kenapa ? Hurm ~ Lepas putus tu aku dengan pokok nyior couple balik .. Ni dah kire rujuk yang ke 2 dah ! Ayoo .. Tapi manusia , banyak kekurangan .. Mesti korang cakap bodoh aku kan sebab couple balik .. Yalah , mana tahu masa depan nanti putus balik .. Who knows right ? ^^, Tapi aku tetap couple balik dengan pokok nyior tu .. Aku ada tanya pokok nyior , nanti kalau ma dia tahu aku dengan dia couple balik macam mana ? Tapi dia cakap tak apa .. Aku pun malas lah tanya banyak-banyak .. Adat manusia , bila dia nak sesuatu dia akan usahakan dengan bersungguh-sungguh , apa-apa pun sanggup dilakukan namun bila dia dah dapat apa yang dia nak , diabaikan macam tu aje .. Benda macam tu yang terjadi dekat aku sekarang .. Memang tidak dinafikan pokok nyior tu selalu cakap yang dia sayang aku tapi sejak kebelakangan ini dia macam semakin menjauh dari aku .. Aku pun dapat tahu beberapa rahsia yang dia sorokkan dari aku .. Beberapa pembohongannya juga terbongkar .. Tak perlulah aku sebutkan di sini .. Tapi yang penting ia betul-betul menyakitkan hati aku sebagai  perempuan .. Ada jugak lah masa aku bergaduh dengan dia .. Yalah , sedangkan lidah lagi tergigit , ini pula hubungan sesama manusia .. Aku rasa dah terlau banyak aku bersabar dengan dia .. Aku rasa dia dah anggap aku macam boneka dia .. Kalau aku lambat balas mesej dia , memang dia melenting tapi bila dia lambat balas mesej aku , aku cakap ; " tak apa ! " Kenapa aku cakap cam tu ? sebab aku tak nak penjangkan cerita , kalau panjang kan cerita nanti tak pasal-pasal aku gaduh dengan dia .. Aku sayang kan dia .. Aku perasan sejak kebelakangan ini dia suka marah-marah .. banyak perkara yang dia buat yang memang menguji tahap kesabaran aku .. Namun aku tak nak ungkit mengenai itu .. Aku sayangkan hubungan kami ..Satu hari tu , dekat sekolah .. Pokok nyior tak datang sekolah memandangkan exam sudah pun habis .. Tapi aku kan budak rajin , bukan main lagi pergi sekolah .. Tapi duduk kat sekolah , aku melepak .. Tengah-tengah melepak aku cakap dengan kawan-kawan aku .. Antaranya ; Shippuden dengan Golgano .. Masa tu adalah seorang ustazah yang jaga kelas aku .. Tapi dia buat kerja dia sendiri .. Aku pun bercakap-cakap dengan Shippuden and Golgano .. Topik yang aku bincangkan masa tu ialah mengenai Pokok nyior .. Aku pun rancang nak main-main dengan pokok nyior .. aku suruh Shippuden cakap dekat kawan-kawan Pokok nyior tu yang aku mintak putus .. Masa Shippuden nak cakap dekat kawan-kawan Pokok Nyior tu , dia tercakap kuat .. Ustazah tu pun terdengar .. ( Untuk pengetahuan korang pokok nyior tu agak terkenal di kalangan cikgu-cikgu ) Tapi Shippuden belum sempat menyampaikan pesanan penuh , dia hanya sempat cakap yang aku suruh cakap dekat pokok nyior .. Itu saje .. Yang sambungan tu tak sempat cakap lagi .. Ustazah tu tengok dekat aku .. ( satu lagi korang kena tahu , ustazah ni tengah mencari orang yang bercouple dekat sekolah .. Dia memang nak ganyang habis orang yang bercouple nieh ! tu yang aku takut tu .. )  Ustazah tu pun tengok aku and dia cakap ; " saya dah tahu ! Tak payah nak sorok lah , saya tahu .. " Hah ! ambik kau .. Berdebar-debar aku waktu tu .. Lepas tu ustazah tu pun tanya ; " awak tak pernah date dalam kawasan sekolah kan ? " Aku pun cakaplah ; " Tak pernah ustazah ! "  * ini bukan tipu ya .. Aku memang tak pernah date dalam sekolah .. Setakat jumpa , cakap-cakap tu ada .. Tapi bukan berdua je , kawan-kawan aku ramai .. Lagi pun kitaorang cakap dekat tempat terbuka bukan tempat tertutup .. Lepas tu , tiba-tiba Golgano pun menyampuk ; " eh , kau bukan  ke pernah date dalam sekolah ? "  Nah , ni memang aku tak suka sekali ! Aku memang terkejut sangat , aku pun tengok Golgano .. Shippuden pun terkejut .. Kawan-kawan pokok nyior pun terkejut .. Diaorang tak sangka kawan baik aku sendiri cakap macam tu .. Ustazah pun apa lagi , terus menyoal .. Tapi akhirnya aku terlepas .. lepas kejadian tu berlaku , aku pun pinjam handphone Shippuden and hantar mesej dekat pokok nyior .. Mesej yang aku hantar berbunyi begini ; saya mintak putus ! ( untuk pengetahuan korang , sebenarnya aku saja nak tengok reaksi pokok nyior tu .. Aku nak tengok sama ada dia betul-betul sayang aku ke tak .. Korang nak tahu apa hasilnya ? To be continued in G@d!s aiR mAta .. ^^, no.7

No comments:

Post a Comment